Spring naar de content

Nasmaak

Heibel in de wijnwereld. Ilja Gort, de succesvolle wijnboer die fortuin maakte als bedenker van reclamedeuntjes (Randstad Uitzendbureau-oo!) ligt overhoop met wijnjournalist Hubrecht Duijker.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door De Redactie

Aanleiding: de ‘wijnen’ die Gort eerder dit jaar lanceerde onder het label Qool – wijnen die de kwalificatie wijn officieel niet verdienen omdat ze slechts acht procent alcohol bevatten. Bedacht en gemaakt door Gort & Fils, pochte Gort. Niet helemaal waar. Die eer komt toe aan vader François en zoon Vincent Pugibet, eigenaren van een wijngoed in Zuid-Frankrijk, aldus Duijker op zijn weblog.

Gort reageerde getergd. “Je bent erop uit mij te beschadigen,” mailde hij Duijker. Oscar Hammerstein, zijn advocaat, zou de zaak wel verder afhandelen. Een dreigement dat zijn uitwerking niet miste. Duijker wilde zijn wekelijkse radiocolumn bij BNR Nieuwsradio aan de kwestie wijden, maar zag daar ijlings van af. Voor Gort reden de strijdbijl te begraven.

En Qool? Gort: “Dat loopt als een speer!”