Spring naar de content

Ordinair

Tijdens het symposium Wijn & Marketing 2009 deed Trendbox via zijn directeur Goos Eilander verslag van de Nederlandse wijnbeleving die hij in opdracht van het Productschap Wijn in kaart heeft gebracht. De opzienbarende conclusies zijn dat ‘wijn staat voor genieten’ en ‘dat wijn echt bij de maaltijd hoort’. Maar liefst zestig procent van de respondenten drinkt weleens wijn bij het eten. Bovendien weet Eilander zijn respondenten te ontlokken dat wijn wordt gebruikt om de maaltijd te perfectioneren. Als er gevraagd wordt met welke bekende mensen men een bepaalde kleur wijn associeert, moet overigens alweer gevreesd worden voor de eetlust. Bij rood worden Philip Freriks (‘Een man die weet waar hij het over heeft’) en Madonna genoemd (‘Zij is ouder en krachtig’). Bij wit draaft Cameron Diaz op (‘losbandig, apart, jong’). En rosé illustreert overduidelijk dat dit drankje nu toch echt over zijn hoogtepunt heen is: het meest genoemd wordt Gerard Joling, want ‘schreeuwerig en ordinair’. HH

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Redactie

Onderwerpen