Spring naar de content

Nieuwe trend: groene reclame

“This billboard absorbs air pollutants”, staat er op het eerste échte groene billboard ter wereld. Sinds een paar dagen hangt dit Coca-Cola reclamebord van 18 x 18 meter op een druk kruispunt in de Fillipijnse stad Manilla. 3.600 levende jonge bomen groeien er op, in potten gemaakt van recyclede Coca-Cola flessen. Deze Fukien thee-boompjes staan erom bekend dat zij luchtvervuiling kunnen opnemen. De verwachting is dat de boompjes snel groeien en het hele oppervlak overnemen. Daarbij kunnen zij maar liefst 21 duizend kilo CO2 opnemen. Het project is ontstaan uit een samenwerking tussen Coca-Cola en het Wereldnatuurfonds.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: Pauline Bijster

Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!

Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Om ons te steunen en meer artikelen van en uit HP/De Tijd te lezen, word je vanaf slechts vier euro per maand lid in minder dan een minuut. Voor dat luttele bedrag lees je ook alle stukken uit het maandelijkse magazine digitaal.

Kies een lidmaatschap

Een vergelijkbaar project: een billboard gemaakt van sinaasappels was een tijdje geleden te zien in Frankrijk. Voor het merk Tropicana moesten deze vruchten energie uit natuurlijke bronnen aanprijzen. De energie voor het licht wordt hier namelijk opgewekt uit de sinaasappels zelf: