Spring naar de content

#WomenNotObjects veroordeelt seksisme in commercials

Reclamemakers zetten vrouwen niet zelden neer als object, een instrument om producten te verkopen. En dat is tegen het zere been van de #WomenNotObjects-beweging. De actiegroep heeft om die reden een filmpje gemaakt waarin zij de ‘objectification of women‘ aanpakt. Tijd voor een koekje van eigen deeg.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:
Geschreven door: Sebas Bouquet

I love giving blowjobs to sandwiches,” zegt de eerste sprekende dame in het filmpje. In haar handen heeft ze een foto van een vrouw die op het punt staat om in een hamburger te happen. ‘It’ll blow your mind away‘ valt te lezen op de reclameposter van Burger King.
I love sacrificing my dignity for a drink“, aldus de volgende. Op de foto die deze dame in haar handen heeft, ligt een vrouw op haar rug tussen de benen van een man, reikhalzend naar een glas drank.

Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!

Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Om ons te steunen en meer artikelen van en uit HP/De Tijd te lezen, word je vanaf slechts vier euro per maand lid in minder dan een minuut. Voor dat luttele bedrag lees je ook alle stukken uit het maandelijkse magazine digitaal.

Kies een lidmaatschap

Mocht u de seksuele insinuaties in bekende reclame-uitingen hebben gemist: kijk naar een opfriscursusje van #WomenNotObjects.

Onderwerpen