Spring naar de content

4 betaaltrends voor restaurants

De restaurantindustrie is getransformeerd en het leven is nu anders, zowel in hoe ze omgaan met hun klanten als hoe ze werken. De pandemie heeft geleid tot veranderingen in consumentenvoorkeuren en je hebt nieuwe manieren geïmplementeerd om bestellingen te accepteren en je klanten te bedienen.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:

Naast het opzetten van nieuwe processen – en misschien zelfs een nieuw bedrijfsmodel – is het slim om ook nieuwe betalingsopties mogelijk te maken om eindklanten het meeste gemak te bieden en restaurants het voordeel te geven van een grotere operationele efficiëntie. Overweeg deze vier betalingstrends voor restaurants, hun voordelen en welke je je gasten moet aanbieden. 

Contactloze betalingen

Veel consumenten probeerden tijdens de pandemie voor het eerst contactloos betalen – en ze begrijpen de voordelen. Door met een contactloze kaart of een smartphone met een mobiele portemonnee-app te zwaaien in de buurt van een kaartlezer die is uitgerust met Near Field Communication (NFC)-technologie, kunnen klanten een betaling uitvoeren zonder een betaalapparaat aan te raken, een kaart aan een server te overhandigen of onhygiënisch contant geld te gebruiken. Nu consumenten contactloos betalen hebben geprobeerd en er een gewoonte van hebben gemaakt om het te gebruiken, moeten restaurants net als bookmakers hierop inspelen. Dit kan met pinautomaten die contactloos betalen mogelijk maken.

Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!

Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Word met één click op de doneerknop donateur en steun daarmee de onafhankelijke journalistiek van HP/De Tijd.

Doneren

Consumentenapparaten 

Sommige restaurants kiezen ervoor om contactloze betalingservaringen te creëren met de telefoons van de klanten. Dit is een kosteneffectieve betaalmethode aangezien vrijwel alle gasten een smartphone bezitten. Restaurants kunnen bijvoorbeeld QR-codes voor betaling op bonnen afdrukken of een QR-code genereren op een mobiel POS-apparaat. Vervolgens scannen consumenten de code met de camera’s op hun smartphones, die hen naar een betaalpagina leiden waar ze betalen, vergelijkbaar met het doen van een betaling voor een e-commerce-bestelling. Een andere optie is om een ​​link te sms’en om via sms te betalen, zodat klanten transacties op hun eigen apparaat kunnen voltooien. 

Omnichannel-klanten

Een andere trend in restaurantbetalingen is het tegemoetkomen aan omnichannel-consumenten. Post-pandemische consumenten zijn gewend om met bedrijven te communiceren en betalingen te doen op verschillende apparaten en platforms. Maar zelfs als klanten terugkeren naar de eetzaal, moeten restaurants nog steeds online betalingen mogelijk maken en meerdere betalingstypen accepteren, zoals creditcards en pinbetalingen, peer-to-peer-betalingen, bankoverschrijvingen en cadeaubonnen. Zorg ervoor dat je restaurant deze mogelijkheden biedt zodat je alle klanten tegemoet komt. 

Aan tafel betalen

In een tijdperk van economisch herstel, inflatie, arbeidstekorten en onzekerheid in de toeleveringsketen is efficiëntie essentieel. Sommige operaties vereisen echter nog steeds dat servers teruglopen naar een stationaire terminal om een ​​bon af te drukken, dan teruggaan om een ​​betaalkaart te gebruiken, terugkeren naar de tafel met de cheque en dan teruggaan naar de terminal om een ​​fooi toe te voegen en de uitverkoop. Een betaal-aan-tafel-oplossing elimineert onnodige stappen en maakt betaling aan tafel mogelijk in één gestroomlijnd proces. Bovendien kunnen restaurants met contactloze betalingstechnologie aanraking elimineren, waardoor hun personeel en klanten worden beschermd. Wanneer betalen aan tafel een kenmerk is van een end-to-end mobiel-eerst restaurant point of sale (POS)-systeem, zullen je klanten de efficiëntieverbeteringen zien waarnaar ze op zoek zijn.