Spring naar de content

4 dingen waar je op let bij het kiezen van webhosting

Het kiezen van een hosting is soms niet heel makkelijk. Het is aan te raden op verschillende dingen te letten, omdat je dat echt nodig gaat hebben als je je website goed wil laten draaien. Vaak kun je als je de website van de hostingpartij bekijkt heel goed zien wat voor hostingpakketten zij aanbieden en wat je daar bij krijgt. Hoe vaak wordt er bijvoorbeeld een back-up gemaakt van jouw website en alle bestanden? 

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:

Opslag

Bedenk goed wat je denkt aan opslag te gaan gebruiken, want daar baseer je je hosting ook op. Als je bijvoorbeeld een website maakt met hooguit 5 pagina’s die dient als portfolio website, dan heb je waarschijnlijk niet heel veel opslag nodig. Als je echter besluit een blog te gaan hosten en reviews van product plaatst, dan ga je foto’s uploaden en heb je meer opslag nodig. Het is dan ook raadzaam te kiezen voor een grotere opslag of een opslag die je later nog kunt uitbreiden.

Abboneer op een lidmaadschap

Hoe sympathiek!

Dit artikel krijg je van HP/De Tijd cadeau. Word met één click op de doneerknop donateur en steun daarmee de onafhankelijke journalistiek van HP/De Tijd.

Doneren

Hoeveel dataverkeer

Vaak heb je hostingpakketten waar ook een bepaald limiet aan zit verbonden met betrekking tot hoeveel dataverkeer je mag hebben naar jouw website toe. Als je een website gaat opstarten heb je nog niet direct heel veel dataverkeer, maar verwacht je heel groot te worden? Dan is het raadzaam om te kiezen voor een kleiner percentage qua dataverkeer en te upgraden op het moment dat je website vaak wordt bezocht. Informeer daarom ook van tevoren bij mijn.host of het mogelijk is om überhaupt te upgraden en uit te breiden als het zover is.

Service

Zet op een rij wat voor jou belangrijk is qua service en wat de hostingpartij voor jou oplost als je een probleem hebt. Weet jij bijvoorbeeld genoeg over WordPress of het systeem dat je gebruikt en heb je daar geen hulp bij nodig? Dat scheelt, dan kun jezelf al veel oplossen en heb je de hulp van jouw hostingpartij niet nodig. Of heb je juist extra hulp nodig bij bijvoorbeeld het uploaden van een bestand, het oplossen van een foutmelding aan de WordPress kant of een ander probleem? Dn is het fijn om te weten wat jouw hostingpartij voor je kan betekenen en wat je echt zelf moet oplossen.

Bereikbaarheid

Wat verwacht je qua bereikbaarheid van jouw host? Vind je het prima om alleen per e-mail contact te hebben, alleen een support-ticket inschieten of wil je écht iemand aan de telefoon spreken om het probleem beter uit te leggen? Ook dat verschilt per hostingpartij, dus is goed om te kijken wat jouw wensen zijn wat bereikbaarheid betreft en wat voor jou het beste werkt.