Kijken: de briljante erotische campagne van Humo
Deze reclamecampagne van het Belgische weekblad Humo lijkt op het eerste oog het gestuntel van een onoplettende vormgever. Maar wie twee keer kijkt, ziet het idee achter deze advertenties voor een serie erotische boeken. Met als slogan ‘Laat uw verbeelding de vrije loop’ krijgen deze goedgeplaatste advertenties een hele nieuwe betekenis.
Volgens Thomas van Campenhout, brand manager van Humo en creative director Jens Mortier is dit de eerste keer dat twee adverteerders op print samenwerken om een campagne als deze op touw te zetten. “Het leuke is dat dit nog nooit gedaan is en dus denken mensen eerst dat het een ongelukkig of gelukkig toeval is. En dan moeten ze erom lachen.”, aldus Mortier aan het Vlaamse dagblad De Standaard. “Het toont gewoon dat je met print heel creatief kunt zijn, als je maar wilt.” Volgens Mortier wilde niet elke adverteerder meewerken aan de erotische reclamecampagne. “Er was inderdaad een stofzuigermerk dat het niet zo zag zitten. U kan zich allicht inbeelden wat we met die stofzuiger zouden doen.”