Spring naar de content

Hoe speelt Google in op het veranderende ondernemersklimaat?

De samenleving, de wereldbevolking, ieder mens die leeft bevindt zich momenteel midden in een pandemie genaamd COVID-19. Dit heeft impact op de manier van werken en leven. Ondernemingen worden van offline naar online getransformeerd. Click & collect is de nieuwe trend. Waar ondernemers zich voorheen druk maakten om de atmosfeer binnen de fysieke winkel, de smaak van de koffie of het merk bier of wijn dat er in de winkel aangeboden werd aan potentiële klanten, maakt men zich tegenwoordig druk om geheel andere zaken. 

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën:

Van billboards campagne naar Adwords campagne

Waar voorheen veel via de kranten, magazines, billboards of e-mail reclame gemaakt werd, draait het tegenwoordig allemaal om vindbaarheid op het internet. 

Nagenoeg iedereen die met een vraag of probleem opgezadeld zit laat deze via het internet beantwoorden. Bent u op zoek naar de nieuwste kleding mode, wat voor prestaties uw auto levert, hoe u van uw rugklachten af kunt komen of bent u benieuwd wat anderen ervaren tijdens deze crisis. Het staat allemaal op het internet. De zoekmachine waarvan Google de grootste is, kan hierbij uw grootste vriend worden. 

Abboneer op een lidmaadschap

Flinke korting op een digitaal jaarabonnement

Sluit nu voordelig een abonnement af en maak kennis met de journalistieke kracht van HP/De Tijd. (Op elk moment opzegbaar.)

Word abonnee

Hoe verkrijgt u deze vindbaarheid voor uw onderneming? En het liefst zo snel mogelijk, want tijd is geld! Google heeft hiervoor het programma Adwords of anders genaamd Google Ads ontwikkeld. Er zijn ook vele marketing blogs over Google AdWords tips waar je veel leert over het advertentieprogramma van Google. Het geeft u de kans om via online adverteren bovenaan de zoekresultaten van de zoekmachine Google te verschijnen. In hoofdlijnen is het als volgt; u plaatst een advertentie online voor uw product, vervolgens zien mensen deze advertentie en kopen uw product. Deze online marketing tool wordt door de maker Google steeds eenvoudiger gemaakt voor de adverteerder waardoor u snel uw advertenties aangemaakt heeft en online zichtbaar bent. Vergeet hierbij niet de juiste zoekwoorden te selecteren of de lay-out aantrekkelijk te maken voor uw publiek. Indien het allemaal toch wat te spannend of complex wordt kunt u Adwords uitbesteden bij een marketing bureau die specialisten in dienst heeft met de juiste ervaring en tools om uw onderneming op de kaart te zetten. 

Het is een flexibel proces en maakt het mogelijk om uw budget aan te passen wanneer u maar wilt. Gaan de sportscholen binnenkort weer open en bent u een verkopende partij van sportkleding? Investeer in uw Google Ads campagne, wordt hierdoor online zichtbaar en u speelt direct in op de grote vraag die gaat komen naar uw artikelen. 

Een Adwords campagne opzetten kosten hiervan verschillen en zijn afhankelijk van wat u precies van plan bent en in wat voor vijver u gaat zitten vissen met uw onderneming. Deze zijn afhankelijk van een aantal zaken zoals;

–          de concurrentiegraad

–          doorklikratio. Een zoekmachine als Google geeft de voorkeur aan relevante

advertenties. Heeft u veel bezoekers dan ziet Google uw advertentie als erg relevant

wat u een lagere prijs per klik oplevert. 

–          uw gewenste positie van uw advertentie in de zoekresultaten. Wilt u bovenaan staan

dan zult u hoger moeten inzetten. Is het niet uw grootste wens om in de top te

verschijnen dan kunt u lager bieden op een zoekwoord waardoor uw kosten per klok

verlaagd worden.

–          De kwaliteitsscore; Google Ads hanteert een kwaliteitsscore om de meest relevante

advertenties te vertonen. Indien u een lage kwaliteitsscore heeft betaald u meer, visa

versa. 

Zorg voor een goede Google Adwords strategie en werk consequent uw campagne uit waarbij u continu uw doelen bijstelt op wat de markt wil en optimaliseert waardoor u steeds meer uit uw marketingbudget kunt halen.