Spring naar de content
bron: ANP/EPA/Omer Messinger

Het morele faillissement van Amazon

Elke week schrijft Alexandra Besuijen over de laatste mode en trends. Deze week over Gwyneth Paltrow als influencer, ‘pokkebedrijf’ Amazon en Japanse poezenmutsen. 

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Alexandra Besuijen

Ei in je poenie

Gwyneth Paltrow zal best een goeie actrice zijn – alhoewel ik met moeite twee films kan noemen waar ze in speelde – als influencer heb ik maar weinig fiducie in haar. Niet alleen omdat het zo’n ongebakken deegsliert van een meid is – mijn vader noemde haar type altijd ‘anti-septische vrouwen’, zo clean en seksloos – maar vooral omdat ze op zo’n Marie Antoinette-achtige manier in het leven staat met haar lifestyle magazine Goop. We kunnen ons allemaal prettig voelen als we achthonderd euro neer kunnen tellen voor een paar flatjes (zomerschoentjes that is, geen woningen) of 75 piek voor een lekker gezichtscrèmetje. Du-huh! Probeer het nog eens, maar dan met een potje van de Aldi. 

En ‘we’ hebben allemaal zin in de herfst, omdat we dan weer leuke outfitjes kunnen scoren! Nee maar écht. Gwyn heeft er al zes voor ons uitgezocht – totale kosten dezes: 10.065 euro. Ga toch weg, eng mens! Als ik dat geld te besteden had, vond ik elk seizoen geweldig. 

Haar gezondheidsadviezen zijn al even wenkbrauwenfronsend. Zo moesten we allemaal een koffieklysma nemen of een jade ei in onze vagina proppen voor betere bekkenbodemspieren en ‘dus’ betere seks. Helaas bracht dat laatste een tsunami aan bacteriële infecties teweeg en een poenie vol pus lijkt me nou niet echt tot een beter seksleven te leiden. Toch?

Ook van interieurdesign heeft ze verstand en ze slaat geen detail over. Zo heeft ze een echte celebrity bibliophile ingehuurd, ongetwijfeld voor een bedrag waar een klein Afrikaans land een jaar van kan eten. Deze Thatcher Wine – ik verzin het niet – deelt niet alleen je boekenkast opnieuw in, hij koopt ook boeken voor je die volgens hem bij jou passen. Als je wilt, organiseert hij alles op kleur, maar voor hetzelfde geld, of waarschijnlijker: voor méér geld, kaft-ie je boeken om zo een kunstwerk te creëren. Lezen hoef je al die boeken niet van hem, het gaat erom dat je ermee laat zien ‘wie je bent’! Wie je bént?!?! Een leeghoofdige troela, dát ben je! 

Abboneer op een lidmaadschap

Flinke korting op een digitaal jaarabonnement

Sluit nu voordelig een abonnement af en maak kennis met de journalistieke kracht van HP/De Tijd. (Op elk moment opzegbaar.)

Word abonnee

Overigens is ze in september met een eigen wellness-show op Netflix te zien en ik weet nu al dat ik me daar gruwelijk aan ga ergeren. Heerlijk! Dát is nog eens goed voor mijn seksleven! 

Heil Amazon

Amazon
bron: Screenshot Amazon

Dat Amazon een pokkebedrijf is om voor te werken is inmiddels algemeen bekend – werkdagen van meer dan tien uur, moorddadig werktempo, geen plaspauzes, flutcontractjes et cetera – maar dat ze er blijkbaar totaal geen moeite mee hebben om gruwelijke Holocaust-‘mode’ of antisemitische lectuur te verkopen, zoals afgelopen week weer eens bleek, verbaast mij toch. Een of andere low life ontwerper vond het een grappig idee om hoodies, sweatshirts en T-shirts op de markt te brengen met daarop de wereldberoemde iconische foto The last Jew in Vinnitsa, waarop een knielende joodse man aan de rand van een massagraf, seconden voor hij wordt vermoord. Je verzint het niet.

Dat je er De Protocollen van de Wijzen van Sion of Mein Kamp kunt kopen, kan ik nog enigszins verdedigen – daar moet je kennis van kunnen nemen in het kader van ‘nooit weer’ – maar dat giftige boeken als The Jew as world parasite of Judas: the world enemy vrijelijk wereldwijd verspreid kunnen worden, gaat mijn voorstellingsvermogen te boven. 

Zowel de kleding als bovengenoemde titels zijn inmiddels van de Britse Amazon-site teruggetrokken – of andere landen volgen is nog niet bekend. Amazon heeft trouwens onlangs in Israël een website geopend in het Hebreeuws om wederverkopers uit het land aan te trekken. Op de een of andere manier wrikt dat een beetje…

Poezenmuts

Poezen m/v zijn zo’n beetje het leukste dat bestaat op Johnny, Brad en Ragnar na (😍) maar katten met kleertjes aan zijn stom. Dat doe je maar met een hond of een kind. Bij de mijne hoef ik het niet eens te proberen, die sturen me meteen door naar de SEH.

Maar katten met alleen mutsjes dan? En dan nog van hun eigen haar? Hmmmmmm….nou ja, vooruit.

De twee Japanse baasjes (where else?) van drie harige beauty’s, besloten om de uitgevallen kattenharen te vilten en er poezenhoedjes van te maken. Totaal, maar dan ook totaal overbodig, maar wel heel Instagrambaar. Het is best wel een grappig gezicht en verder is er toch niks te melden dat de moeite waard is. Dus hier!